Почему в технических вузах мы изучаем сопротивление материалов, а в педагогических не изучаем сопротивление личности, когда ее начинают воспитывать? А.С.Макаренко
Допустим к примеру,новый дизель обходится дороже чем новый бензин. А вообще такие дизеля используются на грузовиках как мини электростанция.Суммарная стоимость расходов на перевоз тонны/км(с учетом топлива),меньше чем у магистрального тягача вдвое.Вот и строят такие дурынды потому что выгодно.
Может вы слышали, может не, но Дима Филин первый в странах СНГ, России, Украины построил самый мощный Эво Filin пишет на своем форуме
Quote
Машина победила все что можно на Украине, Гран-При Москвы и 2-е место в Краснодаре. Имеет рекордное время для Эво7-9-8,854сек и скорость на финише-269км/ч, зафиксированную в Украине и России. Авто в отличном состоянии, перед продажей будет сделана ревизия двигателя и трансмиссии. После приобретения возможно тех обслуживание и сопровождение на соревнованиях. Эво7 снова в продаже, только теперь в нем около 1200л.с. Потенциал оцениваю в 8.5сек и ниже. Цена прежняя, обслуживание после продажи без проблем!
Добавлено (24.12.2011, 01:20) --------------------------------------------- Есть такая автомобильная тюнинг-компания Norris Designs, так вот они 1(!) создали проект на базе Mitsu Evo IX-купе.
Спеки ее:
Power: 927bhp & 739lb-ft (VP Import Race Fuel) Weight 1180Kg (Dry) Top speed: 215mph + (201.43mph so far ) Best 0-60mph = 2.4 sec Best 0-100mph = 4.3 sec Best 0-150mph = 8.00 sec ј mile in 9.26 sec @160.09mph on 17" Nitto 555R tyres. Best 30-130mph = 5.06 sec (All times recorded at Santa Pod drag strip ) Engine: ND oversize stainless inlet & exhaust valves ND spec camshafts ND valve spring kit ND Ti retainers HKS cam pulleys ND gas flowed race cylinder head ND 2.3L forged steel crankshaft Crower forged steel connecting rods ND spec JE pistons Up rated engine bearing set ND processed engine block ND up rated oil pump ND baffled sump & modified pickup ND dash 12 custom engine breather system
Turbo/Intercooler: Garrett GT42R roller bearing turbo ND custom tubular exhaust manifold HKS 60mm racing wastegate 2.5” externally venting screamer pipe ND 4” WRC style custom exhaust system with side exit 5” inlet K&N air filter ND custom intercooler ND 3.5” intercooler pipe work ND custom radiator & pressurized water system ND 25 row oil cooler kit
Electronics/Fuelling: Motec M800 Pro ECU Motec 4 bar map sensor ND coil on plug CDi ignition system ND custom engine speed timing discs & sensors Motec boost control with Greddy 3 port solenoid Motec closed loop lambda control Motec exhaust gas temperature loop back Stack 8170p dashboard with carbon surround ND custom full wiring loom ND shift light HKS 2.5 bar boost gauge Race battery Anderson battery boost system ND custom low mounted fuel tank Twin Bosch 044 fuel pumps Twin post dash 8 fuel filters Twin dash 8 fuel feed lines SARD twin feed fuel rail SARD dash 8 racing fuel regulator SARD 1000cc injectors
Drive train/Braking: ND triple plate push clutch kit Holinger dog engagement straight cut gear kit Ikeya sequential shifter with digital gear indicator Motec strain gauge gear knob Motec controlled gear change ram Shortened RS prop shaft Up rated front viscous differential Std RS rear differential set-up Electric power steering Brembo 8 pot metal matrix callipers front & rear Ferrodo DS400 brake pads all round Performance Friction discs front & rear Twin master cylinders Stainless steel brake lines Electronic line lock
Chassis/Wheels: Custom T45 full weld in load bearing roll cage Acid dipped custom 2 door short wheelbase low roof Evolution 9 shell. Intrax remote canister coilover suspension. Custom air jack tyre changing system. Up rated anti-roll bars front & rear. Volk CE28-N 18” x 9.5” forged racing wheels. Toyo R888 285/30ZR18 road legal cut slick tyres. Volk CE28-N 17” x 9” forged racing wheels. Toyo 275/45/17 drag extreme radials tyres. All chassis & shell alterations made by Simpson Motorsport.
Interior/Exterior: Sparco steering wheel Sparco racing bucket seats Carbon door cards Carbon fuel tank cover Carbon rear boot floor & infill panels Carbon front floor panels Carbon dashboard infill panels Custom lexan windows & glass windscreen Custom carbon roof Custom carbon rear diffuser Race-on usa carbon bonnet Race-on usa “MR” style carbon rear spoiler Carbontrix carbon front bumper Custom aluminium front panel GT Fabrications carbon wide front wings Flared steel rear arches Single wiper conversion
Ну что же, часть 2 - Эво-купе. Ныне Эвокупе выглядит так:
Но у него кроме обвеса еще больше изменений:
Его спеки
Engine ND 2.24L long rod high deck engine mounted longitudinally, ND version 4 big valve cylinder head, ND solid profile camshafts, ND solid lifters, HKS vernier cam pulleys, GT4294R turbocharger, Single Tial 44mm external wastegate, Shearer custom exhaust manifold, ND custom 5” turbo inlt pipe, 1100hp K&N air filter, ND modified DI inlet manifold, Audi RS6 DBW throttle body, ND 9 litre high volume sump, ND accusump system (motec controlled), ND custom breather system, 3.5” silenced side exit exhaust system or 4” straight through side exit exhaust system.
Cooling ND aluminium high volume custom radiator, twin 11” fans kit, ND pressurised header tank water system with Statnt 1.5 bar cap, Ralliart thermostat, ND 1260Hp rated intercooler, ND custom 3.5” intercooler pipework, ND 25 row oil cooler kit.
Fuelling 4 x std 560cc injectors, 4x 1200cc ND injectors, SARD dash 8 large fuel regulator, DI 8 injector fuel rail, ND custom aluminium low level fuel tank, twin bosch 044 in tank fuel pumps, pre and post filters, Twin dash 8 fuel feed lines with single Dash 8 return.
Electronics ND 5 Bar map sensor, Motec M800 bold box, ND full CDi system with coil on plug top plate, ND custom engine and full chassis loom, Armtech battery isolater system, Electronic fire extinguisher system, small race battery, Motec shift light module.
Transmission Holinger RD6-S 6 speed sequential transmission, Sfi approved thick wall custom drag bellhousing, ND weighted gear shift knob, ND triple plate clutch, Holinger digital gear indicator, Fully selectable split 4WD system, Skyline GTR transfer box, Skyline GTR modified front diff unit, Skyline GTR rear diff unit, Carbonetic carbon front and rear 1.5 way diffs, Custom driveshafts all round, custom front prop, custom rear prop, ND big rear wheel bearing modification.
Suspension/Chassis AST 3 way suspension system, ND custom front anti roll bar and arms, ND custom lower front suspension subframe to facilitate longitudinal engine position, Custom bulkhead mounted further back, Custom transmission tunnel with removable aluminium section for easy access, Cusco rear anti roll bar, ND custom 2.2 turns lock to lock lightweight steering rack, DC electronics electric power steering system, polybushes throughout, Hyper Zero 9.5” x 18” wheels (Dry), 285/35/18 Toyo R888 tyres (Dry), Volk CE28-N 9.5” x 18” wheels (wet), 265/35/18 Cut Toyo R888 tyres (Wet), Full vehicle air jack lifting system.
Braking Brembo 8 pot metal matrix front callipers, 343mm Alcon front discs and bells, PF01 front brake pads, Brembo 8 pot metal matrix rear callipers, 325mm custom rear brake discs and bells, DS4000 rear brake pads, Tilton bulkhead mounted race pedal box, Billet hydraulic handbrake, Dash 4 brake lines, Castrol SRF race fluid, electronic line lock (steering wheel operated), Tilton brake bias valve.
Styling Unique 2dr short wheel base shell (10” shorter), 3” roof chop, Tubbed front and rear arches for wheel clearance, Load bearing T45 full roll cage, Voltex Cyber Evo front bumper, full carbon undertray, canards and oil cooler guide, E9 MR front “black” lights, Carbon wide front wings, clear side repeaters, custom carbon bonnet with bulge for engine clearance, ND custom shortened C west side skirts, Carbon wing mirrors, ND custom carbon roof skin, wide steel rear arches, Carbon bootlid, Voltex Cyber Evo rear high level GT spoiler, ND custom rear diffuser integrated into std E9 rear bumper, Drag Simpson parachute and mounting, Kawasaki three stage pearl Green paint scheme, lexan side and rear windows, custom glass front windscreen, ND single wiper conversion.
Interior ND custom dashboard, HKS 2.5 bar Boost gauge, HKS oil pressure gauge, 4WD pressure gauge, Stack race dash, Recaro Profi SP-A carbon kevlar seats, Sabelt HANS ready 5 point harness’s, ND custom carbon door cards, ND custom carbon fuel tank cover, Carbon ѕ panels, carbon boot floor panels, carbon boot side panels, Race steering wheel.
Добавлено (24.12.2011, 01:50) --------------------------------------------- Кое что забыл. Надо же вам написать мощность, драговое время: Power: 950bhp & 700lb-ft with 9250rpm rev limit Weight: 1180Kg (Dry) Top speed: 215mph + (201.43mph so far ) Best 0-60mph = 2.4 sec Best 0-100mph = 4.3 sec Best 0-150mph = 8.00 sec ј mile in 9.26 sec @160.09mph on 17" Nitto 555R tyres. Best 30-130mph = 5.06 sec (All times recorded at Santa Pod drag strip )
AmedosNexus, красивый ,но все подпортили колеса,расскрасска и бульдозерный ковш под противотуманками это мне нравится поболее (но он тоже из класса снегоуборочной техники)
Сообщение отредактировал
Carsson17 - Суббота, 24.12.2011, 01:59
вот еще монстр Hyundai объединился с ARK Performance, чтобы сделать из трехдверного купе Veloster спортивный раллийный автомобиль. Для того, чтобы представить автомобиль на шоу SEMA 2011, ARK Performance Veloster оснастят кастомным турбонагнетателем в виде двойной улитки, что увеличит количество лошадок до 210, а ярко зеленая с серой цветовая схема раскраски даст любителям сразу понять потенциал этого Veloster. ARK Performance Hyundai Veloster будут представлены механические, интерьерные и экстерьерные модификации, включая концепцию открытых колес с агрессивными крыльями и шинами Nitto. ARK также разработает специфические детали Veloster, чтобы продемонстрировать возможности двигателя и экстерьера автомобиля для тюнинга.
Основные модификации механических компонентов ARK под спойлером:
•Турбонаддув и интеркулер ARK
•Система трубопроводов интеркулера ARK
•Кастомный маслоохладитель ARK
•Турбоколлектор ARK
•ARK Lightweight Pulley System
•Комплект больших шести-точечных тормозов ARK
•ARK Eight-Point Chromoly Rally Style Roll Cage
•ARK DTP Track Coilover System
•ARK Upper Strut and Front and Rear Sway Bar
•ARK Camber and Control Arms
•Двойной выхлоп ARK GRIP
•ARK RSEPC Downpipes and Test Pipes
Среди других примечательных новшеств будут изменения в интерьере, подчеркиваемые JPM Coachworks и DSG Performance. ARK Performance также внесет умеренные изменения в экстерьер Veloster, включая дизайн ARK CFX передней юбки, боковую юбку, задний бампер, широкие передние и задние крылья, дизайн ARK CFX решетки радиатора, задний спойлер ARK SFX, и многое другое. взято тут
Цена 800000 $ 616000 € 24.8 млн. рублей Максимальная скорость 370 км/ч. 230 mph. Разгон до 100 км/ч 3.7 сек. Объем и тип двигателя 6233 см³ 6.3 liter V12 Мощность двигателя 800 л.с. 588 kW 1420 Н/м при об/мин. Удельная мощность 404 л.с./тонну 2.48 кг. на 1 л.с. Масса автомобиля 1980 кг. Привод RWD
Лирика под спойлером
В 2006 году тюнинг-ателье Brabus удивило мировую автомобильную общественность, показав седан Brabus Rocket. Машина представляла собой радикальным образом «прокачанный» Mercedes CLS, который получил не только новый обвес, доработанные тормоза и подвеску, но и новый 6,3-литровый двенадцатицилиндровый би-турбо мотор мощностью 730 л.с. Brabus Rocket смог разогнаться до 365,7 км/ч, что на тот момент было рекордным показателем среди седанов. Но в Германии не только Brabus умеет делать быстрые и экстремальные машины. «Заклятые друзья» из ателье G-Power через три года подготовили свой ответ Brabus, создав еще более мощный и быстрый седан Hurricane RS. На этот раз в основу легла BMW M5, которая получила 750-сильный мотор и смогла разогнаться до 367,4 км/ч, отняв у Brabus Rocket титул самого быстрого седана в мире. Новый рекордсмен получил имя Brabus Rocket 800 и оснащается вышеупомянутым 800-сильным двенадцатицилиндровым би-турбомотором, с которым агрегатируется семиступенчатая КПП AMG Speedshift MCT. Коробка подверглась серьезной доработке, так как ей приходится «переваривать» чудовищный крутящий момент. Двигатель способен выдавать 1420 ньютон-метров. Правда, инженеры Brabus традиционно перестраховались и ограничили крутящий момент на 1100 «ньютонах», вполне справедливо полагая, что и этого более чем достаточно. Как и следовало ожидать, получив «бонус» в виде дополнительных 70 л.с., Brabus Rocket второго поколения оказался не только быстрее своего предшественника, но и быстрее главного конкурента – G-Power Hurricane RS. Если доработанная специалистами G-Power «эмка» пятой серии смогла разогнаться до 367,4 км/ч, то Brabus Rocket 800 осилил рубеж в 370 км/ч и вернул себе титул самого быстрого седана в мире. Первую «сотню» автомобиль преодолевает за 3,7 с, на покорение отметки 200 км/ч машине требуется 9,8 с, а 300 км/ч – 23,8 с. Разумеется, подобная доработка очень сильно подняла цену автомобиля. Если быть точным, то Brabus Rocket 800 в Германии будет стоить 429 000 евро ($589 000), причем без учета налогов. взято тут
Сообщение отредактировал
Carsson17 - Суббота, 24.12.2011, 02:14